Przygotowanie do wizyty

Przygotowanie do wizyty

Opisanie dotychczasowej diety przed wizytą u Dietetyka w Oławie

Przed pierwszą wizytą w poradni Fit Dietetyk w Oławie warto stworzyć listę spożytych produktów. Najlepiej jeśli będzie to trzydniowy jadłospis. Warto pamietać, że nalezy zapisać każdy spożyty produkt.

Jadłospis każdego dnia powinien zawierać godzinę i skład posiłku.

Oto przykład:

12:00 jabłko, średnie
12:40 kawa z mlekiem 3,2%, kubek
14:00 czekolada mleczna z orzechami, 4 kostki



Im dokładniej zostanie zapisana lista spożytych produktów tym precyzyjniej specjalista poradni Fit Dietetyk w Oławie przeanalizuje sposób odżywiania i łatwiej dopasuje nowy model diety.

Poniżej przedstawiamy przykładowy zapis diety

Pobudka 7:20
8:00 bułka pszenna, 1 duża
masło, płaska łyżeczka
ser biały śmietankowy, 2 duże łyżki
jabłko, 1 duże
herbata, 1 szklanka
cukier, 2 łyżeczki




8:10 woda, 0,5l
9:00 snickers, 1 baton
banan, 1 duży
10:30 – 11:30 ćwiczyłam aerobik
13:00 banan, 1 średni
14:00 kotlet schabowy, średni około 150g
ziemniaki, 2 średnie sztuki
masło, 1 łyżeczka
surówka z marchwii i białej kapusty, 1/3 dużego talerza
kompot z wiśni, 1 szklanka



18:00 hamburger McDonald's
Coca-Cola, 0,5l
frytki, małe

22:00 woda, 2 szklanki
czekolada mleczna, 5 kostek
Zasnęłam około 23:30

Przygotowanie do pomiaru w Poradni Fit Dietetyk w Oławie

Jednym z ważnych elementów terapii jest pomiar masy i składu ciała. W poradni Fit Dietetyk Oława pomiar ten dokonywany jest przy wykorzystaniu bioimpedancji elektrycznej (BIA). Jest to metoda wykorzystywana do oceny kompozycji organizmu, która polega na pomiarze przepływu prądu w fazie wodnej i tłuszczowej organizmu. Stosując metodę BIA można określić: zawartość tkanki tłuszczowej, beztłuszczowej masy ciała, stopień nawodnienia organizmu oraz jego podstawową przemianę materii. Pomiar składu ciała za pomocą bioelektrycznej impedancji to metoda całkowicie nieinwazyjna i bezpieczna.

W celu wykonania szybkiego oraz wiarygodnego wyniku badań prosimy o zachowanie następujących zasad:

  1. W dniu pomiaru nie zakładaj długich rajstop, gdyż pomiar wykonywany jest boso (dotyczy kobiet).
  2. Pomiar powinien odbywać się min. 3 godziny po jedzeniu.
  3. Do pomiaru należy przystąpić z pustym pęcherzem. Organizm nie może być ani mocno nawodniony, ani odwodniony.
  4. Pomiar powinien być wykonany min. 3 godziny po wysiłku.